(026) 3 712 712

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Informatie over het Coronavirus

Ons kantoor is alleen open voor bezoek op afspraak
Vanwege het Coronavirus is ons kantoor gesloten. U kunt alleen op afspraak naar ons kantoor komen. Vergeet niet het verplichte mondkapje te dragen en afstand te houden.

Heeft u klachten? Maak dan een nieuwe afspraak. Naar kantoor komen heeft dan geen zin.

U kunt ons uiteraard wel bereiken via (026) 3 712 712 en u kunt mailen naar info-at-volkshuisvesting.nl. De medewerkers van ons klantcontact helpen u dan graag.

Reparatieverzoek
Tijdens corona deden wij alleen spoedreparaties. Als u bijvoorbeeld een lekkage of een kapotte verwarming had, kwamen wij wel bij u langs. Omdat de situatie zo lang duurt, voeren wij inmiddels ook weer andere reparaties uit. We doen dit alleen als we veilig kunnen werken. Het is belangrijk dat u afstand houdt en dat u geen klachten heeft. Reparaties waarbij we langer in uw woning moeten zijn, stellen we nog uit. We zijn nog niet op het niveau van voor Corona maar doen onze uiterste best om u goed van dienst te zijn.

Reparaties zelf doen
Bent u zelf een beetje handig? Dan kunt u sommige kleine reparaties zelf doen. Bijvoorbeeld het vervangen van een rookmelder of een kraan. U belt met onze klantenservice en bespreekt wat u wilt repareren. Als u dit zelf mag doen, maken zij een afspraak met u over het materiaal dat u nodig heeft.

Problemen met de huurbetaling

Volkshuisvesting wil voorkomen dat huurders door de Corona-crisis in financiŽle problemen komen. Als uw inkomen daalt als gevolg van de huidige crisis, kan het moeilijker worden om uw huur te betalen. Wanneer dit het geval is, neemt u dan contact op met Volkshuisvesting. In gesprek wordt dan naar een oplossing gezocht.

Bericht voor huurders van bedrijfspanden

Bent u huurder van een bedrijfspand van Volkshuisvesting en heeft u door de coronacrisis moeite met uw betalingsverplichtingen, dan wil Volkshuisvesting u ondersteunen. U kunt gebruik maken van onze regeling om de betaling van de huur van april, mei en juni op te schorten. Wij maken een afspraak met u over het moment en de wijze waarop u de huur later aan ons betaalt. Als u in aanmerking komt voor deze regeling stuur dan een mail naar bog-at-volkshuisvesting.nl met hierin uw naam en het adres van het bedrijfspand. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Wij bespreken dan ook wat de mogelijkheden zijn voor de huur van april en mei die u al betaald heeft.

Wij hopen zo iets bij te dragen in deze moeilijke tijden voor ondernemers.

VOOR ELKAAR IN ARNHEM

Kunt u de deur niet uit en heeft u praktische hulp nodig of een luisterend oor? Of wilt u helpen als iemand door corona de deur niet uit kan en hulp of een praatje nodig heeft?

Bel dan met Voor elkaar in Arnhem: 026 - 3127702 of kijk op de website www.voorelkaarinarnhem.nl

BUURTINITIATIEVEN

VEEL GESTELDE VRAGEN MAATREGELEN CORONAVIRUS

Hier vindt u een overzicht met veel gestelde vragen. Dit zijn vragen die u via de website, per mail, telefonisch en via social media aan ons heeft gesteld. We houden deze lijst zo goed mogelijk up-to-date voor u.

ALGEMEEN

Wat betekenen
de Corona-maatregelen voor mij?

Ons kantoor is alleen open voor bezoek op afspraak
Vanwege het Coronavirus is ons kantoor gesloten. U kunt alleen op afspraak naar ons kantoor komen. Vergeet niet het verplichte mondkapje te dragen en afstand te houden.

Heeft u klachten? Maak dan een nieuwe afspraak. Naar kantoor komen heeft dan geen zin.

U kunt ons uiteraard wel bereiken via (026) 3 712 712 en u kunt mailen naar info-at-volkshuisvesting.nl. De medewerkers van ons klantcontact helpen u dan graag.

Reparatieverzoek
Tijdens corona deden wij alleen spoedreparaties. Als u bijvoorbeeld een lekkage of een kapotte verwarming had, kwamen wij wel bij u langs. Omdat de situatie zo lang duurt, voeren wij inmiddels ook weer andere reparaties uit. We doen dit alleen als we veilig kunnen werken. Het is belangrijk dat u afstand houdt en dat u geen klachten heeft. Reparaties waarbij we langer in uw woning moeten zijn, stellen we nog uit. We zijn nog niet op het niveau van voor Corona maar doen onze uiterste best om u goed van dienst te zijn.

Reparaties zelf doen
Bent u zelf een beetje handig? Dan kunt u sommige kleine reparaties zelf doen. Bijvoorbeeld het vervangen van een rookmelder of een kraan. U belt met onze klantenservice en bespreekt wat u wilt repareren. Als u dit zelf mag doen, maken zij een afspraak met u over het materiaal dat u nodig heeft.

Hoe kan ik Volkshuisvesting bereiken?
We zijn zoals gebruikelijk telefonisch bereikbaar van 08.00 – 17.00 uur op telefoonnummer 026††3712 712.†Dit nummer is ook 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten.†

Welke maatregelen nemen jullie in flats om besmetting tegen te gaan?
We hebben onze schoonmaakbedrijven gevraagd om de plekken waar veel contact is, zoals de lift, extra schoon te maken. Ook hangen er binnenkort posters†met hierop informatie hoe bewoners besmetting zoveel mogelijk tegen kunnen gaan.

Wat gebeurt er met mijn post die ik naar jullie heb gestuurd?
Elke dag wordt de brievenbus geleegd. We zorgen ervoor dat uw post bij de juiste persoon terecht komt. Bij voorkeur ontvangen wij de post digitaal via info-at-volkshuisvesting.nl

REPARATIES / AFSPRAKEN

Ik heb een persoonlijke afspraak staan, wat nu?
De medewerker met wie u een afspraak heeft, neemt persoonlijk contact met u op.

Wanneer is een reparatie urgent?
Dit hangt echt af van de situatie en hiervoor zijn richtlijnen opgesteld. Onze medewerkers volgen deze richtlijnen bij alle reparatieverzoeken.†

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?
Bij gevaarlijke situaties belt u Volkshuisvesting†op telefoonnummer 026 2712 712. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten.

Hoe wordt een reparatie nu bij mij thuis uitgevoerd?
Als er een reparatie bij u thuis moet worden uitgevoerd, dan gaat dat op de manier als hieronder wordt uitgelegd (bestand Contactloos Monteren).


BINNEN EN BUITEN UW WONING

Werkzaamheden
De werkzaamheden die al gestart waren aan de binnen- en buitenzijde van de woningen gaan zoveel mogelijk door. We snappen dat nu veel mensen de hele dag thuis zijn dit wat overlast geeft. Wij hopen dat u hier, gezien de uitzonderlijke situatie, begrip voor heeft en proberen de overlast zoals altijd zoveel mogelijk te beperken.

HUUR OPZEGGEN / VERHUUR

Kan ik mijn huur nog opzeggen?
Ja, dat kan. Gebruik hiervoor het huuropzeggingsformulier.

Gaan bezichtigingen door?
Waar mogelijk wel, maar dat kan per situatie verschillen. Een medewerker van Volkshuisvesting neemt contact met u op. Houd uw mail goed in de gaten. Bezichtigingen in bewoonde staat vinden alleen plaats op verzoek van zowel de huidige als de nieuwe huurder.

Worden er nog nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?
Ja, er worden nieuwe huurovereenkomsten afgesloten.

Hoe zit het met toewijzingen van woningen?
We kijken van dag tot dag wat er mogelijk is. Blijf op de hoogte via de website van†Entree†en Volkshuisvesting.

We houden de maatregelen aan van het RIVM. Als er iets verandert houden we u hier op de hoogte. Dank voor uw begrip!