(026) 3 712 712

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Informatie over het Coronavirus

Ons kantoor is open
Ons kantoor is weer geopend. Vergeet niet 1,5 meter afstand te houden en een mondkapje te dragen.

Reparatieverzoek
Wij voeren weer reparaties uit. We doen dit alleen als we veilig kunnen werken. Het is belangrijk dat er maximaal 1 persoon aanwezig is in de ruimte waar onze vakmannen aan het werk zijn en dat u 1,5 meter afstand houdt en geen klachten heeft. Wilt u weten hoe wij bij u te werk gaan? Lees dan dit document even door.

Reparaties zelf doen
Bent u zelf een beetje handig? Dan kunt u sommige kleine reparaties zelf doen. Bijvoorbeeld het vervangen van een rookmelder of een kraan. U belt met onze klantenservice en bespreekt wat u wilt repareren. Als u dit zelf mag doen, maken zij een afspraak met u over het materiaal dat u nodig heeft.

Problemen met de huurbetaling

Volkshuisvesting wil voorkomen dat huurders door de Corona-crisis in financiële problemen komen. Als uw inkomen daalt als gevolg van de huidige crisis, kan het moeilijker worden om uw huur te betalen. Wanneer dit het geval is, neemt u dan contact op met Volkshuisvesting. In gesprek wordt dan naar een oplossing gezocht.

Bericht voor huurders van bedrijfspanden

Bent u huurder van een bedrijfspand van Volkshuisvesting en heeft u door de coronacrisis moeite met uw betalingsverplichtingen, dan wil Volkshuisvesting u ondersteunen. U kunt contact opnemen met 1 van onze medewerkers van het BOG- team (bedrijfsonroerendgoed) om na te gaan of u gebruik kunt maken van onze huurkortingsregeling OF om de betaling van de huur in de lockdown periode deels op te schorten. In het laatste geval maken wij een afspraak met u over het moment en de wijze waarop u de huur later aan ons betaalt.

Wilt u weten of u in aanmerking komt voor een tijdelijke huurkorting gedurende de afgelopen lock- downperiode, dan kunt u met ons contact opnemen via bog-at-volkshuisvesting.nl met hierin uw contactgegevens en het adres van het bedrijfspand. Om te kunnen beoordelen of u in aanmerking komt voor een regeling of afspraak, vragen wij u om een recente kopie uittreksel Kamer van Koophandel, BTW- aangiftes over de lopende lockdownperiode en een vergelijkingsperiode uit voorgaande jaren, alsmede de TVL beschikking van de Rijkoverheid over de betreffende periode mee te sturen.

Wij nemen na ontvangst van uw verzoek zo snel mogelijk contact met u op over de verdere procedure. Wij hopen op deze manier iets bij te dragen in deze moeilijke tijden voor ondernemers.

Team BOG

VOOR ELKAAR IN ARNHEM

Kunt u de deur niet uit en heeft u praktische hulp nodig of een luisterend oor? Of wilt u helpen als iemand door corona de deur niet uit kan en hulp of een praatje nodig heeft?

Bel dan met Voor elkaar in Arnhem: 026 - 3127702 of kijk op de website www.voorelkaarinarnhem.nl

BUURTINITIATIEVEN

VEEL GESTELDE VRAGEN MAATREGELEN CORONAVIRUS

Hier vindt u een overzicht met veel gestelde vragen. Dit zijn vragen die u via de website, per mail, telefonisch en via social media aan ons heeft gesteld. We houden deze lijst zo goed mogelijk up-to-date voor u.

ALGEMEEN

Wat betekenen
de Corona-maatregelen voor mij?

Ons kantoor is open
Ons kantoor is weer geopend. Vergeet niet 1,5 meter afstand te houden en een mondkapje te dragen.

Reparatieverzoek
Wij voeren weer reparaties uit. We doen dit alleen als we veilig kunnen werken. Het is belangrijk dat er maximaal 1 persoon aanwezig is in de ruimte waar onze vakmannen aan het werk zijn en dat u 1,5 meter afstand houdt en geen klachten heeft.

Reparaties zelf doen
Bent u zelf een beetje handig? Dan kunt u sommige kleine reparaties zelf doen. Bijvoorbeeld het vervangen van een rookmelder of een kraan. U belt met onze klantenservice en bespreekt wat u wilt repareren. Als u dit zelf mag doen, maken zij een afspraak met u over het materiaal dat u nodig heeft.

Hoe kan ik Volkshuisvesting bereiken?
We zijn zoals gebruikelijk telefonisch bereikbaar van 08.30 – 17.00 uur op telefoonnummer 026  3712 712. Dit nummer is ook 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten. 

Welke maatregelen nemen jullie in flats om besmetting tegen te gaan?
We hebben onze schoonmaakbedrijven gevraagd om de plekken waar veel contact is, zoals de lift, extra schoon te maken. Ook hangen er binnenkort posters met hierop informatie hoe bewoners besmetting zoveel mogelijk tegen kunnen gaan.

Wat gebeurt er met mijn post die ik naar jullie heb gestuurd?
Elke dag wordt de brievenbus geleegd. We zorgen ervoor dat uw post bij de juiste persoon terecht komt. Bij voorkeur ontvangen wij de post digitaal via info-at-volkshuisvesting.nl

REPARATIES / AFSPRAKEN

Ik heb een persoonlijke afspraak staan, wat nu?
De medewerker met wie u een afspraak heeft, neemt persoonlijk contact met u op.

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?
Bij gevaarlijke situaties belt u Volkshuisvesting op telefoonnummer 026 2712 712. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten.

Hoe wordt een reparatie nu bij mij thuis uitgevoerd?
Als er een reparatie bij u thuis moet worden uitgevoerd, dan gaat dat op de manier als hieronder wordt uitgelegd.

HUUR OPZEGGEN / VERHUUR

Kan ik mijn huur nog opzeggen?
Ja, dat kan. Gebruik hiervoor het huuropzeggingsformulier.

Gaan bezichtigingen door?
Waar mogelijk wel, maar dat kan per situatie verschillen. Een medewerker van Volkshuisvesting neemt contact met u op. Houd uw mail goed in de gaten. Bezichtigingen in bewoonde staat vinden alleen plaats op verzoek van zowel de huidige als de nieuwe huurder.

Worden er nog nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?
Ja, er worden nieuwe huurovereenkomsten afgesloten.

We houden de maatregelen aan van het RIVM. Als er iets verandert houden we u hier op de hoogte. Dank voor uw begrip!