(026) 3 712 712

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

compliment of klacht doorgeven

Heeft u een compliment of wilt u een klacht indienen over de dienstverlening van Volkshuisvesting?

Heeft u een compliment over onze dienstverlening?
Wij vinden het erg fijn om te horen dat u blij bent met hoe wij ons werk doen. Dit kan gaan over een beslissing die we hebben gemaakt of over de medewerker die u geholpen heeft. Wilt u een compliment aan ons doorgeven? Dan kunt u dit formulier invullen.

Heeft u een klacht over onze dienstverlening?
We doen onze uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening en hierover een klacht wilt indienen. Het is verstandig om niet te lang met een klacht te blijven rondlopen. Hoe eerder u deze aan ons meldt, hoe sneller en simpeler we het vaak kunnen oplossen. Zijn er meerdere buurtbewoners met dezelfde klacht? Overleg dan met elkaar om de klacht gezamenlijk in te dienen.

Een klacht indienen
U kunt uw klacht op verschillende manieren aan ons melden:

Wat gebeurt er met uw klacht?
Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, neemt een medewerker van Volkshuisvesting telefonisch contact met u op. Als u dat wilt, bevestigen wij de ontvangst van uw klacht schriftelijk. Samen met u gaan we op zoek naar een oplossing. We streven ernaar uw klacht binnen tien werkdagen af te handelen. Als dat niet haalbaar is, spreken we met u een andere datum af.

Na de afhandeling van uw klacht
Nadat uw klacht is afgehandeld, belt een medewerker u op om te vragen of u tevreden bent over de afhandeling. Uw informatie kan ons helpen bij het verder verbeteren van onze dienstverlening.

Als we er samen niet uitkomen?
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u een klacht indienen bij de Klachtencommissie Woningcorporaties Arnhem. Deze commissie is ingesteld door de gezamenlijke corporaties in de regio en bestaat uit onafhankelijke deskundigen. De commissie behandelt uw klacht zorgvuldig. Eventueel kunt zich beroepen op geheimhouding bij het verstrekken van inlichtingen. De commissie brengt een onpartijdig advies uit waaraan wij ons zullen houden.

Meer informatie? Kijk dan op www.klachtencommissiearnhem.nl.

Contactgegevens:

Klachtencommissie Woningcorporaties Arnhem
Postbus 72  6800 AB Arnhem. Telefoonnummer: 085 130 59 23
E-mail: secretariaat-at-klachtencommissiearnhem.nl

Huurcommissie
Er bestaat ook een landelijke commissie die zich bezighoudt met geschillen tussen huurders en verhuurders. Deze onafhankelijke Huurcommissie valt onder het ministerie van VROM.

Bent u niet tevreden met het advies van de regionale klachtencommissie dan is het mogelijk om de huurcommissie in te schakelen. U kunt een procedure starten bij de huurcommissie. De kosten voor het indienen van een verzoek zijn voor u € 25 en Volkshuisvesting betaalt € 300. Dit bedrag moet u betalen bij de start van de procedure. De Huurcommissie bepaalt in de uitspraak wie gelijk krijgt. De partij die in het ongelijk wordt gesteld moet de kosten betalen. Als u gelijk krijgt, ontvangt u dus de betaalde kosten terug.

Bij de huurcommissie kunt u terecht met klachten over de levering van diensten en producten door de verhuurder en zij doen uitspraak over:

  • all-in prijs
  • de hoogte van de huurprijs in het eerste half jaar
  • huurverlaging
  • huurverhoging
  • woningverbetering en huurprijs
  • onderhoud en huurprijs
  • servicekosten en huurprijs: maandelijks voorschot
  • servicekosten en huurprijs: eindafrekening
  • geschillen bij overleggen tussen huurdersorganisaties en verhuurders

De huurcommissie doet geen uitspraak over geschillen over het toe- of afwijzen van de woonruimte, wanbetaling, huurbeëindiging of het afsluiten van nutsvoorzieningen. Over dergelijke geschillen kan alleen een rechter uitspraak doen.

Kijk voor meer informatie op www.huurcommissie.nl of bel gratis naar 0800 – 4 887 243.

Heeft u een ander soort klacht?

Het gaat hierboven uitsluitend over een compliment of klacht over onze dienstverlening. Voor overlast door buren, ongedierte of andere overlast in uw woonomgeving is een speciaal overlastformulier. Een reparatieverzoek aan uw woning geeft u door aan een medewerker klantcontact. Dit kan via het klantportaal, op het telefoonnummer (026) 3 712 712 of via een e-mail naar info-at-volkshuisvesting.nl.